معرفی مانیتور سامسونگ 6. Samsung Odyssey G9
اگر به بهترین و بزرگترین مانیتور منحنی نیاز دارید این مانیتور بهترین انتخاب برای شماست
مشخصات فنی
ابعاد: 45.2×21.2×16.4 اینچ (با پایه)
اندازه صفحه نمایش: 49 اینچ
وضوح: 5120×1440
نرخ تازه سازی: 240 هرتز
ورودی ها: HDMI، DisplayPort، USB
دلایل خرید
+ تولید مثل رنگ عالی
+صفحه نمایش به خصوص در حالت HDR بسیار روشن می شود
+ مجموعه گسترده ای از ویژگی های بازی قدرتمند
+ عملکرد خوب در کل
دلایل اجتناب از
-جای دسکتاپ بزرگ
-فوق العاده گران است
-بدون اسپیکر یکپارچه
-همه بازی ها به طور کامل از نسبت تصویر غیرعادی استفاده نمی کنند
عملکرد مانیتور گیمینگ 49 اینچی Odyssey G9 سامسونگ بسیار قوی می باشد، اما طراحی غیرقابل تحمل و قیمت بسیار بالا آن را برای همه ایده آل نمی کند.
Odyssey G9 با برخورداری از عملکرد درجه یک و عملکرد چشمگیر در هر معیار، شایسته توجه جدی از سوی هر کسی است که می تواند از آن استفاده کامل کند.
بنابراین، اگر یک کارت گرافیک رده بالا، فضای بیش از حد میز (یا مقدار قابل توجهی از دیوار)، یک کتابخانه بازی پر شده تا ترکیدن دارید.
اگر تمایل چندانی به استفاده از مانیتور برای هر چیز دیگری ندارید، احتمالاً از این مانیتور ناامید نخواهید شد.
چگونه بهترین مانیتور را برای خود انتخاب کنیم
زمانی که نمی دانید به دنبال چه چیزی باشید، پیدا کردن بهترین مانیتور می تواند شما را سردرگم کند.
برای هر مانیتوری باید به چند جزییات کلیدی توجه کرد و برای استفاده های تخصصی خاص توصیه های خاصی وجود دارد.
ما هر مانیتور را بر اساس معیارهای اصلی یکسان ارزیابی می کنیم، از اندازه و وضوح شروع می کنیم.
به طور کلی، بیشتر در اینجا بهتر است: هرچه نمایشگر بزرگتر باشد شما میتوانید وضوح بیشتری داشته باشید.
ما همچنین چندین جنبه از کیفیت تصویر را به عنوان بخشی از فرآیند بررسی خود اندازهگیری میکنیم، و به بررسی تعداد رنگهایی که مانیتور میتواند تولید کند (به عنوان طیف رنگی گزارش میشود) و با چه دقتی هر رنگ را نمایش میدهد (به عنوان رتبهبندی Delta-E گزارش شده است) اندازهگیری میکنیم.
امتیازهای بهتر در اینجا نمایش بهتری را در هر نمونه نشان می دهد.
روشنایی صفحهنمایش عامل دیگری است، اما روشنایی بالاتر همیشه به نمایشگر بهتر منجر نمیشود، اگرچه نشان میدهد که نمایشگر رنگهای زندهتری ارائه میکند و ممکن است از HDR (محدوده دینامیکی بالا) پشتیبانی کند.
برای برخی استفادهها، مانند کارهای گرافیکی حرفهای، باید ویژگیهای اضافی و اصلاحات اولیه را تماشا کنید.
اگر کیفیت رنگ در کار شما مهم است، باید به دنبال نمایشگرهای کالیبره شده کارخانه باشید و به دقت رنگ و بخش های طیف بررسی های ما توجه زیادی داشته باشید.
همچنین میخواهید پنلهای مات، نمایشگرهایی با هودهای سایهدار و پایههای مانیتور قابل تنظیم که به شما امکان میدهد زاویه دید عالی را پیدا کنید، استفاده کنید.
مواردی که باید در نظر گرفته شود
اندازه: یک مانیتور بزرگتر به طور کلی خرید بهتری است، زیرا بصری ترین املاک را ارائه می دهد، که هم برای مصرف رسانه تمام صفحه و هم برای چندوظیفه شدن در صفحه تقسیم بهتر است.
وضوح بالاتر نیز بهتر است، زیرا جزئیات بهتری را امکان پذیر می کند و به شما امکان می دهد اطلاعات بیشتری را در همان اندازه صفحه نمایش مشاهده کنید.
عبارت قدیمی “بزرگتر بهتر است” برای هر دو مورد در اینجا صدق می کند، و توصیه می کنیم در صورت امکان صفحه نمایش بزرگتر و وضوح بالاتر را انتخاب کنید.
زمان پاسخگویی: اگر به اجرای جدیدترین بازیها در بهینهترین شرایط اهمیت میدهید، باید به دنبال مانیتوری با زمان پاسخدهی کم باشید.
این نشان میدهد که چقدر طول میکشد تا نمایشگر به کاری که انجام میدهید پاسخ دهد، و معمولاً به عنوان اندازهگیری (بر حسب میلیثانیه) نشان میدهد که چقدر طول میکشد تا یک پیکسل روی نمایشگر از یک رنگ به رنگ دیگر برود و دوباره برگردد.
مگر اینکه قصد انجام بازی هایی را داشته باشید که نیاز به بازتاب سریع یا دقت بالا دارند، واقعاً نیازی نیست نگران زمان پاسخگویی باشید.
به طور کلی، هر چیزی زیر 10 میلیثانیه خوب است، اگرچه برای بازی زیر 5 میلیثانیه بهتر است.
بسیاری از مانیتورهای بازی زمان پاسخگویی کمتر از 1 میلیثانیه را وعده میدهند کهمعمولا نتیجه ی خوبی برای شما در بر خواهد داشت.
نرخ تازهسازی: نرخ تازهسازی نشان میدهد که مانیتور شما چند بار در ثانیه میتواند یک تصویر جدید بکشد.
این با هرتز اندازه گیری می شود، و دوباره اگر قصد انجام بازی های شدید زیادی ندارید، احتمالاً جای نگرانی در مورد این موضوع هم نیست.
اکثر مانیتورها به نرخ تازهسازی 60 هرتز یا کمتر میرسند، و این برای تماشای ویدیو یا انجام کار کافی است.
با این حال، اگر میخواهید بازیهایی با نرخ فریم بالاتر از 60 فریم در ثانیه انجام دهید، یا قصد دارید با فیلمهایی با نرخ فریم بالاتر از 60 فریم در ثانیه کار کنید، به مانیتوری با نرخ تازهسازی بالاتر نیاز دارید.
120 هرتز خوب است، 144 هرتز بهتر است، و حتی مانیتورهای بازی وجود دارند که نرخ تازه سازی 240 هرتز یا بالاتر را ارائه می دهند.
پیدا کردن یک مانیتور بازی خوب
بازی نیز دغدغه های منحصر به فرد خود را دارد.
وقتی تفاوت بین پیروزی و شکست می تواند به تقسیم زمان بندی دوم کاهش یابد، شما نمی توانید زمان های تاخیر طولانی را تحمل کنید.
برای نمایشگرهای بازی، توصیه می کنیم نمایشگری را پیدا کنید که زمان پاسخگویی 15 میلی ثانیه یا کمتر را ارائه دهد.
گیمپلی روانتر نیز بخشی از هزینهای است که در یک مانیتور بازی میپردازید، بنابراین توجه کنید که یک مانیتور از چه فناوری همگامسازی فریم پشتیبانی میکند.
AMD FreeSync و Nvidia G-Sync هر دو به مانیتور و کارت گرافیک اجازه میدهند تا نرخ تازهسازی صفحه را با خروجی GPU هماهنگ کنند، اما آنها به روشهای کمی متفاوت به این مشکل برخورد میکنند و یک نمایشگر معین احتمالاً فقط از آن پشتیبانی میکند.
اگر دستگاه بازی شما از کارتهای انویدیا استفاده میکند، یک مانیتور با قابلیت G-Sync میخواهید، در حالی که سیستمهای مبتنی بر AMD با نمایشگر FreeSync به خوبی برای بازی شما عمل میکند.
انتخاب مانیتور ثانویه
برای استفاده از یک مانیتور ثانویه در جاده، چیزی می خواهید که به اندازه کافی کوچک باشد تا با لپ تاپ خود حمل کنید، و به اندازه کافی ساده باشد تا در چند لحظه تنظیم و استفاده کنید.
برای این کار، توصیه میکنیم یکی از پورتهای USB-C را برای اتصال انتخاب کنید، زیرا به مانیتور اجازه میدهد از یک کابل برای سیگنال ویدیویی و برق استفاده کند.
در حالی که توصیه اصلی “بزرگتر بهتر است” هنوز در اینجا کاربرد دارد، همچنین ارزش این را دارد که یک مانیتور قابل حمل چقدر با اندازه صفحه نمایش لپ تاپ شما مطابقت داشته باشد، زیرا یک صفحه نمایش بزرگتر ابعاد متفاوتی نسبت به لپ تاپ شما خواهد داشت و ممکن است چنین نباشد.
به راحتی در کوله پشتی یا کیف لپ تاپ شما قرار می گیرد.
چگونه بهترین مانیتورها را آزمایش می کنیم
هنگامی که به دنبال بهترین نمایشگرها هستیم، هر نمایشگری را که بررسی می کنیم با رنگ سنج Klein K 10-A خود، همراه با نرم افزار تست، آزمایش می کنیم.
ما از این محدوده با کیفیت بالا برای اندازه گیری سطوح روشنایی نمایشگر، وسعت رنگ و دقت رنگ استفاده می کنیم.
روشنایی بر حسب نیت یا کاندلا در هر متر مربع (cd/m2) اندازه گیری می شود.
nit های بیشتر به معنای روشنایی بالاتر است که به تصویر واضح تر، رنگ روشن تر و معمولاً تصویر واقعی تر تبدیل می شود.
برای مانیتورهای اصلی، ما انتظار داریم که نور پس زمینه نمایشگر بین 2 تا 300 نیت روشنایی ایجاد کند، اگرچه نمایشگرهای HDR (محدوده دینامیکی بالا) اغلب با حداکثر روشنایی بالاتر از آن فراتر می روند.
با این حال، روشنایی به تنهایی یک نمایشگر عالی ایجاد نمی کند، زیرا برخی از مانیتورها رنگ ها را پاک می کنند یا نور پس زمینه ناسازگاری را ارائه می دهند که در برخی از قسمت های صفحه نمایش متفاوت است.
HDR همچنین چالشهای آزمایشی خود را ارائه میکند، زیرا قابلیتها و استانداردهای جدید به مانیتور اجازه میدهد حداکثر روشنایی بالاتری نسبت به تستهای استاندارد ما ارائه دهد.
هنگامی که شک دارید، برای بحث در مورد این مسائل، و اینکه یک محصول جداگانه چگونه با هر یک از آنها برخورد می کند، یک بررسی فردی را بخوانید.
رنگ یکی دیگر از نگرانی های بزرگ برای نمایشگرها است.
مانیتورهایی که رنگ های بیشتری تولید می کنند، طیف رنگی بیشتری دارند، همانطور که در استانداردهای رنگی sRGB یا P3 اندازه گیری می شود.
این به صورت درصد ارائه می شود و درصدهای بالاتر نشان دهنده رنگ های بیشتر است.
دقت رنگ جنبه دیگر رنگ است که به ما امکان می دهد اندازه گیری کنیم که یک مانیتور چقدر می تواند یک سایه مشخص را بازتولید کند.
این به عنوان یک رتبه بندی Delta-E ارائه می شود که نشان دهنده سطح انحراف صفحه از اندازه کامل است.
صفر یک امتیاز کامل است، در حالی که اعداد بالاتر نشان دهنده دقت کمتر است.
ما همچنین زمان پاسخگویی نمایشگر را با استفاده از تستر تاخیر ورودی Leo Bodnar آزمایش می کنیم.
این دستگاه اندازه گیری می کند که چقدر طول می کشد تا یک سیگنال از یک دستگاه منبع به مانیتور برسد و روی نمایشگر نمایش داده شود.
این عدد که در میلی ثانیه اندازه گیری می شود، برای گیمرها و هر کسی که نیاز به بازخورد فوری روی صفحه از هر ورودی دارد، بسیار مفید است.
رد شدن از آگهی
تبلیغات
در نهایت، هر مانیتوری که آزمایش می کنیم برای مرور وب، پخش ویدیو و بازی و همچنین نوشتن خود بررسی نیز استفاده می شود.
آزمایش حکایتی ما اغلب به ما امکان می دهد تا ویژگی های یک نمایشگر را که ممکن است آزمایش آزمایشگاهی از قلم بیفتد، یادداشت کنیم، خواه مشکل در مقیاس بندی محتوا باشد یا مشکلات مربوط به نور پس زمینه یا بازتولید رنگ.
مقاله ارائه شده توسط پرشین الماس سیستم