اخبار, اخبار فناوری

ویژگی‌های iOS 16 و سایر سیستم‌های عامل اپل

ویژگی‌های iOS 16 و سایر سیستم‌های عامل اپل

 

مارک گورمن اعلام کرد  احتمالاً در WWDC 2022 شاهد اضافه شدن چند قابلیت‌ جدید و کاربردی به سیستم‌های عامل مختلف اپل خواهیم بود.

مارک گورمن در آخرین مصاحبه خود با خبرنامه «Power On»، انتظارات خود را برای نسخه‌های آینده همه سیستم‌های عامل اپل، از جمله iOS 16 ،iPadOS 16 ،watchOS 9 ،tvOS 16 و macOS 13 بیان کرد.

مک رومرز با توجه به مصاحبه ی منتشرشده توسط گورمن می‌گوید: اپل در حال‌ برنامه‌ریزی برای اعمال تغییرات متعددی در صفحه‌ قفل iOS 16 است که از آن‌ها می‌توان به تصویرزمینه‌ای با توانایی نمایش اطلاعات اشاره کرد:

اپل در حال برنامه‌ریزی برای اضافه کردن قابلیت‌های جدیدی به صفحه قفل است؛ از آن‌ها می‌توان به تصاویر پس‌زمینه‌ای که دارای قابلیت‌های شبیه ویجت هستند اشاره کرد.

مارک گورمن همچنین می‌گوید iOS 16  توانسته ویژگی نمایشگر همیشه‌روشن را به آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس اضافه کند.

پیش‌ از این مدعی شد  قابلیت مذکور به خانواده آیفون ۱۳ می‌رسد، اما حالا باید انتظار دیدن آن در نسل جدید گوشی‌های هوشمند اپل را داشته باشیم.

گورمان در خبرنامه خود می‌نویسد:

علاوه‌براین، به من گفته شده که iOS 16 در آینده از صفحه‌ی قفل همیشه‌روشن پشتیبانی می‌کند، چیزی که اپل در ابتدا برای آیفون ۱۳ سال گذشته برنامه‌ریزی کرده بود. این امر به آیفون اجازه می‌دهد فریم‌ریت را به میزان قابل توجهی در صفحه‌ی قفل کاهش داده و اطلاعات را (مانند اپل واچ سری ۵) به سرعت به نمایش بگذارد.

وی همچنین ادعا می‌کند به او گفته شده اگر قابلیت نمایشگر همیشه‌روشن روزی به صورت عمومی دردسترس قرارگیرد، تنها به مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ‍۱۴ پرو مکس محدود خواهد شد.

در دسامبر ۲۰۲۰ گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد به لطف نمایشگر LTPO حالت همیشه روشن می‌تواند به گوشی‌های هوشمند اپل اضافه شود.

در گزارش اینگونه ذکر شده:

اپل در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از LTPO TFT برای مدل‌های سطح بالاتر آیفون است که سال آینده عرضه می‌شوند.

پنل‌های LTPO نرخ‌های نوسازی متغیر را امکان‌پذیر می‌کنند.

کاهش نرخ نو‌سازی یعنی انرژی بسیار کمتری مصرف می‌شود. این دقیقاً همان ویژگی است که صفحه‌نمایش همیشه‌روشن اپل واچ سری ۵ را فعال می‌کند.

می‌توان صفحه‌نمایش همیشه‌روشن را یکی از ویژگی‌های خوبی دانست که احتمالاً به آیفون ۱۴ پرو و پرو پلاس اضافه شده و کارایی آن را بیشتر می‌کند.

همچنین انتظار می‌رود این دستگاه دارای تراشه A16 Bionic و دوربین پشتی ۴۸ مگاپیکسلی باشد.

براساس گفته‌های گورمن، انتظار می‌رود «تغییرات عمده‌ای در بخش مالتی‌تسکینگ و پنجره‌ی اپ‌های» iPadOS 16 اعمال شود. همچنین ظاهراً شاهد «راه‌های ارتباطی خانه‌ی هوشمند بیشتری» در tvOS 16 خواهیم بود.

گورمن انتظار دارد عملکرد اپلیکیشن Messages بیشتر به شبکه‌های اجتماعی شباهت پیدا کند.

انتظار نمی‌رود اپ Health به iPadOS یا macOS گسترش یابد، اما گفته می‌شود «ویژگی‌های جدید زیادی» در راه هستند که با آیفون و اپل واچ کار می‌کنند.

ظاهراً watchOS 9 شامل «پیشرفت‌های قابل‌توجهی در سیستم‌عامل ساعت هوشمند اپل است که بر عملکرد و ناوبری روزانه تأثیر می‌گذارد».

همچنین نمی‌توان تصاویر پس‌زمینه و حالت کم‌مصرف جدید آن را فراموش کرد.

گورمن ادعا می‌کند macOS 13 تنظیمات سیستم را اصلاح می‌کند تا با تنظیمات iOS مطابقت بیشتری داشته باشد.

انتظار می‌رود iOS 16 ،iPadOS 16 ،watchOS 9 ،tvOS 16 و macOS 13 در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) در روز دوشنبه، ششم ژوئن (۱۶ خرداد)، به نمایش گذاشته شوند.

منبع /زومیت

 

آیفون 8 – 64 | iPhone 8 – 64

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید