تعمیرات سوئیچ سیسکو

مشکلات سخت افزاری سوئیچ سیسکو

سوئیچ در طول استفاده روزانه ممکن است با برخی از خرابی ها روبرو شود. مشکلات سوئیچ عمدتا به دو دسته تقسیم می شود. یکی سخت افزاری و دیگری نرم افزاری که در داخل سوییچ ایجاد می شود.

مشکلات سخت افزاری سوئیچ را می توان به خرابی های پاور سوئیچ، خرابی پنل پشتی، خرابی های ماژول و خرابی های پورت تقسیم کرد.

 


عیب یابی مشکلات پاور سوئیچ سیسکو:

پاور خارجی ناپایدار است یا مسیر تغذیه آسیب دیده، و یا پاور به علت فرسودگی یا بر اثر صاعقه خراب شده است. همچنین آسیب به سایر قسمت ها به علت مشکلات پاور نیز بسیار اتفاق می افتد.
اگر نشانگر روی پنل پاور سبز باشد به این معنی است که سوئیچ به صورت نرمال کار میکند. اگر نشانگر خاموش باشد به این معنی است که سوئیچ به درستی کار نمی کند.
برای چنین خرابی هایی ابتدا باید پاور مورد بررسی قرار گیرد. پاور معمولا برای تامین تغذیه مستقل بکار گرفته می شود. و یک تنظیم کننده ولتاژ برای جلوگیری از ولتاژهای سریع بسیار بالا و ولتاژهای سریع بسیار پایین افزوده می شود. برخی از UPS ها عمل تنظیم ولتاژ را انجام میدهند و برخی دیگر این کار را نمیکنند و شما باید هنگام انتخاب UPS به این نکته توجه کنید.

 

 

عیب یابی مشکلات پورت سوئیچ سیسکو:

یکی از خرابی های متداول سخت افزار، پورت فیبر نوری می باشد. اگر به طور اتفاقی محل اتصال فیبر را کثیف کنید ممکن است پورت فیبر نوری به درستی ارتباط برقرار نکند. بسیاری علاقه دارند، کانکتور را از محل اتصالش در پورت قطع و وصل کنند. این کار از لحاظ تئوری خوب است اما ممکن است سهوا باعث خرابی درگاه شود. اگرسایز سر کریستالی بزرگ باشد به راحتی میتواند هنگامی که داخل سوئیچ می شود به پورت آسیب بزند. در صورت بروز چنین نقصی پس از خاموش کردن پاور، پورت را میتوان به وسیله پنبه آغشته به الکل تمیز کرد. اگر پورت واقعا آسیب دیده است باید تعویض گردد.

 

 

عیب یابی مشکلات ماژول سوئیچ سیسکو:

 

یک سوئیچ از ماژول های بسیار زیادی تشکیل شده است. چنانچه تصادفا یک ماژول را داخل کرده یا جدا کرده باشید یا زمان جدا کردن سوئیچ به آن ضربه بزنید یا اگر منبع تغذیه شما ناپایدار باشد ممکن است باعث خرابی شده و خسارات زیادی را به بار آورد.
هنگام عیب یابی چنین ایرادی ابتدا اطمینان حاصل کنید که تغذیه سوئیچ و ماژول به درستی تامین شده اند.
هنگام اتصال ماژول management، باید این نکته را نیز درنظر گرفت که آیا نرخ اتصال مشخص شده را تامین میکند! اگر ثابت شود که ماژول خراب است تنها یک راه حل وجود دارد و باید فورا آن را تعویض کنید.

 

عیب یابی مشکلات مربوط به backplane در سوئیچ سیسکو:

 

هرکدام از ماژول های سوئیچ به backplane متصل می شوند. اگر محیط مرطوب باشد و برد به علت رطوبت اتصال کوتاه شده باشد و یا قطعات آن به دلیل دمای بالا یا بر اثر صاعقه آسیب دیده باشد برد به درستی کار نخواهد کرد. در مواردی که پاور خارجی نرمال است اگر ماژول های داخلی سوئیچ به درستی کار نکنند ممکن است backplane آسیب دیده باشد و باید تعویض گردد.

 

عیب یابی مشکلات کابل سوئیچ سیسکو:

 

در حقیقت این نوع خرابی از لحاظ تئوری خرابی خود سوییچ نیست. اما در استفاده عملی خرابی های کابل اغلب باعث می شوند که سیستم سوئیچ یا پورت به درستی کار نکنند.

به عنوان مثال کانکتور کاملا وصل نشده، سیم های کابل به درستی و به شکل مرسوم مرتب نشده اند. هنگامی که کابل وصل شد، کابل متقاطع باید مورد استفاده قرار گیرد اما از اتصال مستقیم استفاده می شود.

 

از مسائل سخت افزاری که در بالا به آن اشاره شد، محیط نامناسب اتاق تجهیزات به راحتی می تواند منجر به خرابی های سخت افزاری مختلف در تجهیزات های شبکه شود. بنابراین، هنگام ساخت اتاق تجهیزات ، ابتدا باید پروژه های محافظت در برابر صاعقه، منبع تغذیه، دمای داخلی، رطوبت داخلی و تداخل ضد الکترومغناطیسی را انجام دهیم.

تعمیرات تخصصی سوئیچ سیسکو

دیدگاهتان را بنویسید