تکنولوژی

نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) بخش دوم

در این بخش به این سوالات راجب نسل پنجم شبکه تلفن همراه(شبکه 5G) پاسخ می دهیم.

  • مصرف کنندگان چگونه از  5G استفاده می کنند؟
  • سوال: مشاغل چگونه از  5G استفاده می کنند؟
  • شهر ها چگونه از  5G استفاده می کنند؟
  • سرعت  5G چه قدر است؟
  • 5G چگونه کار می کند؟
  • آیا  5G سرویس اینترنت خانه من را تغییر می دهد؟
  • آیا  5G در حال حاضر در دسترس است؟
  • چه زمانی  5G برای افراد بیشتری در دسترس خواهد بود؟
  • اگر  5G می خواهم به تلفن جدیدی نیاز دارم؟

مصرف کنندگان چگونه از اینترنت 5G استفاده می کنند؟

انتظار می رود که مصرف کننده متوسط ​​در سال 2022 نزدیک به 11 گیگابایت داده در ماه بر روی تلفن هوشمند خود استفاده کند.این امر ناشی از رشد انفجاری ترافیک ویدئویی است زیرا موبایل به طور فزاینده ای به منبع رسانه و سرگرمی تبدیل می شود و همچنین رشد گسترده همیشه رایانش ابری متصل و تجربیات است.

اینترنت 4G نحوه مصرف اطلاعات ما را کاملاً تغییر داد. در دهه گذشته ما شاهد جهش ها و محدودیت هایی در صنعت برنامه های تلفن همراه در زمینه خدمات مانند پخش ویدئو ، اشتراک سواری ، تحویل غذا و موارد دیگر بودیم.

اینترنت 5G اکوسیستم تلفن همراه را به صنایع جدید گسترش می دهد. این امر به تجربیات کاربر پیشرفته مانند واقعیت بی حد و مرز (XR) ، قابلیت های یکپارچه اینترنت اشیاء ، برنامه های جدید سازمانی ، محتوای تعاملی محلی و دسترسی فوری به ابر کمک می کند.

 

مشاغل چگونه از  5G استفاده می کنند؟

با سرعت بالای داده و قابلیت اطمینان بالای شبکه ،  5Gتأثیر شگرفی بر مشاغل خواهد داشت. مزایای  5Gکارآیی مشاغل را افزایش داده و در عین حال دسترسی سریع تر کاربران به اطلاعات بیشتر را نیز فراهم می کند.

بسته به صنعت، برخی از مشاغل می توانند از قابلیت های 5G به طور کامل استفاده کنند ، به ویژه آن هایی که به سرعت بالا ، تاخیر کم و ظرفیت شبکه ای نیاز دارند که 5G برای تأمین آن ها طراحی شده است.

به عنوان مثال ، کارخانه های هوشمند می توانند از 5G برای اجرای اترنت صنعتی برای افزایش بهره وری و دقت عملیاتی استفاده کنند.

 

شهر ها چگونه از  5G استفاده می کنند؟

شهر های هوشمند می توانند از 5G به شیوه های مختلف برای تغییر زندگی افراد ساکن در آن ها استفاده کنند در درجه اول کارایی بیشتری مانند ارتباط بیشتر بین مردم و اشیاء ، سرعت بیشتر داده ها و تأخیر کمتر نسبت به گذشته در زمینه هایی مانند ایمنی خودرو ، زیرساخت ، VR و سرگرمی.

سرعت  5G چه قدر است؟

5G برای ارائه حداکثر سرعت داده تا 20 گیگابیت بر ثانیه بر اساس الزامات IMT-2020 طراحی شده است. راه حل های 5G اصلی Qualcomm Technologies ، Qualcomm® Snapdragon X65 برای دستیابی به حداکثر 10 گیگابیت بر ثانیه در سرعت پیک پایین داده طراحی شده است.اما  5G چیزی فراتر از سرعت آن است.

علاوه بر سرعت بالای داده ، 5G به گونه ای طراحی شده است که با گسترش در طیف جدید ، مانند mmWave ، ظرفیت شبکه بسیار بیشتری را فراهم می کند.

5G همچنین می تواند تاخیر بسیار کمتری را برای پاسخ سریع تر ارائه دهد و می تواند یک تجربه کاربری یکنواخت تری را در اختیار کاربر قرار دهد تا نرخ داده ها به طور مداوم بالا بماند حتی زمانی که کاربران در حال حرکت هستند و شبکه تلفن همراه جدید 5G NR توسط یک بنیاد پوشش گیگابیت LTE پشتیبانی می شود ، که می تواند ارتباطات کلاس Gigabit را در همه جا فراهم کند.

 

سرویس اینترنت 5G

5G چگونه کار می کند؟

مانند 5G ، 4G LTE نیز مبتنی بر OFDM است (چند ضلعی تقسیم فرکانس متعامد) و بر اساس همان اصول شبکه تلفن همراه عمل می کند. با این حال رابط هوایی جدید 5G NR(رادیوی جدید OFDM ) را بیشتر افزایش می دهد تا انعطاف پذیری و مقیاس پذیری بالاتری را ارائه دهد.

5G نه تنها خدمات سریع تر و بهتر پهن باند تلفن همراه را در مقایسه با 4G LTE ارائه می دهد ، بلکه به حوزه های خدماتی جدیدی مانند ارتباطات مهم ماموریت و اتصال اینترنت اشیا گسترده نیز گسترش می یابد. این را می توان با بسیاری از تکنیک های جدید طراحی رابط هوایی 5G NR  مانند طراحی زیر فریم TDD مستقل ، فعال کرد.

 

آیا  5G سرویس اینترنت خانه من را تغییر می دهد؟

5Gمی تواند سرویس اینترنت خانگی را با ارائه مودم بی سیم جایگزین سیم های موجود تغییر دهد. ارائه دهندگان خدمات اینترنت اکنون می توانند با استفاده از زیرساخت 5G به مشتریان خدمات ارائه دهند,  پوشش ، عملکرد و انعطاف پذیری استقرار 5G را به یک جایگزین قانع کننده برای راه حل های فیبر ، DSL یا کابل تبدیل می کند.

 

سرویس اینترنت 5G

 

آیا  5G در حال حاضر در دسترس است؟

جواب: بله ، 5G امروز در حال حاضر است و اپراتور های جهانی راه اندازی شبکه های جدید  5G را در اوایل سال 2019 آغاز کردند. همچنین ،همه تولیدکنندگان اصلی تلفن ها در حال تجاری سازی گوشی های 5G هستند و به زودی ممکن است افراد بیشتری بتوانند به  5G دسترسی داشته باشند.5G در بیش از 60 کشور جهان مستقر شده است. ما در مقایسه با 4G شاهد راه اندازی و پذیرش بسیار سریع تری هستیم.

مصرف کنندگان از سرعت زیاد و تاخیر کم بسیار هیجان زده هستند. اما 5G با ارائه قابلیت برای خدمات بسیار مهم ، افزایش پهنای باند تلفن همراه و اینترنت اشیاء عظیم فراتر از این مزایا است. در حالی که پیش بینی زمان دسترسی همه به 5G دشوار است ، ما شاهد شتاب بزرگی از راه اندازی 5G در اولین سال خود هستیم و انتظار داریم کشورهای بیشتری شبکه های 5G خود را در سال 2020 و پس از آن راه اندازی کنند.

 

چه زمانی  5G برای افراد بیشتری در دسترس خواهد بود؟

جواب: تلفن های 5G در حال حاضر با قیمت مناسب در دسترس هستند. در حقیقت ، 5G اکنون در تمام سطوح مجموعه فعلی سیستم عامل های تلفن همراه Qualcomm Snapdragon ، از سری 8 تا 4 ارائه می شود.

این باعث می شود 5G برای بیش از 3.5 میلیارد کاربر تلفن هوشمند در سراسر جهان قابل دسترسی باشد.

 

اگر  5G می خواهم به تلفن جدیدی نیاز دارم؟

جواب: بله ، اگر می خواهید از شبکه استفاده کنید ، باید یک تلفن هوشمند جدید با پشتیبانی از  5G تهیه کنید. به عنوان مثال ، تلفن های هوشمند مجهز به پلتفرم های موبایلSnapdragon 5G با 5G سازگار هستند.چندین تلفن همراه جدید موجود است که برای پشتیبانی از 5G طراحی شده اند و چندین اپراتور در سراسر جهان از شبکه بی سیم 5G پشتیبانی می کنند.

با پیشرفت زمانبندی عرضه 5G ، تلفن های هوشمند و اشتراک های مخابراتی بیشتری در دسترس قرار می گیرند زیرا فناوری 5G و دستگاه های سازگار با 5G رایج تر می شوند.

نسل پنجم شبکه تلفن همراه (شبکه 5G) بخش اول

دیدگاهتان را بنویسید