تعمیرات سوئیچ سیسکو

ایرادات نرم افزاری سوئیچ

مشکل err-disable در سوئیچ سیسکو
 

در بعضی مواقع هنگامی که لینک یا کابل به سوئیچ سیسکو متصل می شود ممکن است پورت روشن (up) نشود.دلایل متعددی دارد به عنوان مثال ممکن است روی اون پورت ، Port Securityست شده باشد vlan بندی شده باشد. مشکل err-disabled در سوئیچ به دلیل ایجاد loop در سوئیچ به وجود می آید، در واقع اینترفیس یا پورت سوئیچ ، همان بسته یا پکتی که ارسال می کند رو دریافت می کند.

نحوه حل مشکل:

برای حل مشکل err-disabled در سوئیچ ابتدا پورت یا (interface ) مورد نظر را shutdown  و سپس no shutdown  می کنیم و مراحل زیر را انجام می دهیم.

  • سوئیچ شبکه را روشن کرده و کابل کنسول را به سوئیچ متصل کنید.
  • اجازه بدهید IOS لود شود و سپس عبارت EN تایپ کرده و وارد مود Enable شوید.
  • عبارت show interface status را تایپ کنید ، وضعیت همه اینترفیس های سوئیچ نشان داده می شود . پورتی که در قسمت status ، دارای ارور err-disable هست ، همان پورت مورد نظر است. در قسمت port ، شماره پورت رو کپی می کنیم ( به عنوان مثال 0/6)
  • عبارت conf t را تایپ کرده و سپس Enter را می زنیم تا وارد مود configuration  شویم
  • عبارت interface fastethernet 0/6 را تایپ و Enter میزنیم ( بعد از fastethernet ، اینترفیسی که مشکل err-disable دارد را وارد میکنیم که در مرحله 3 به آن اشاره کردیم ) توجه داشته باشد که در سوئیچ های 1000Mbps یا اصطلاحا گیگ به جای fastethernet  از  gigabitEthernet استفاده میکنیم
  • حالا که وارد اینترفیس یا پورت مورد نظر شدیم ، دستور shutdownرا تایپ و Enter میزنیم.
  • عبارت no shutdown را وارد و Enter میزنیم.

بعد از انجام دادن این مراحل باید مشکل حل شده باشد و برای چک کردن آن مرحله سوم را مجدد انجام می دهیم.

توجه : در هنگام کار با ios  سیسکو با فشردن کلید tab میتوان دستورات رو کامل کرد . توجه داشته باشید در هر مودی که باشیم (مثلا مود Enable با نوشتن دستور Exit ،میتوان به مود قبلی بازگشت .

تعمیرات سخت افزاری و نرم افزاری سوئیچ

 

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید