تکنولوژی

تکنولوژی و تاثیر آن بر زندگی انسان (بخش اول)

تکنولوژی جدید یعنی واقعی شدن تمام رویاهایی که همه انسان ها از بچگی داشته اند. در حال حاضر آینده جهان با تکنولوژی‌های جدید دگرگون شده است. همه ما در کودکی رویای سفر به مریخ با یک سفینه فضایی را داشتیم. احتمالا تا چند سال آینده سفر به مریخ امکان‌پذیر خواهد بود. و بالاخره آینده تکنولوژی از راه می‌رسد.برای درک بهتر فناوری های آینده به از شرح 21 مورد تکنولوژی جدید که دنیا را متحول می کند می پردازیم:

1-هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ

هوش مصنوعی (AI) شبیه‌سازی هوش انسان در ماشین‌ است. هوش مصنوعی باعث می‌شود که ربات‌ها و ماشین‌ها مانند انسان فکر کنند و کارهای او را تقلید کنند. ماشین لرنینگ یکی از کاربردهای هوش مصنوعی می باشد که به ماشین‌ها اجازه می‌دهد به طور خودکار یاد بگیرند و مانند یک انسان هر روز به دانش و علم خود اضافه کنند.

هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ در صدر جدول تکنولوژی آینده

 

2-اینترنت اشیا

اینترنت اشیا (IoT) به سیستمی از اشیا، متصل به اینترنت گفته می‌شود که قادر به جمع آوری و انتقال داده‌ها از طریق یک شبکه بی سیم و بدون دخالت انسان هستند. IoT به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد که به هم متصل شده و با همکاری هم زندگی را آسان‌تر کنند.

اینترنت اشیا تکنولوژی آینده را یکپارچه می‌کند

 

3-لباس های هوشمند و ساخت انسان فرامرزی

تکنولوژی اولیه‌ای که در ابتدا برای تناسب اندام در نظر گرفته بود، اکنون در حال حاضر تمام صنعت مد و پوشاک را در بر گرفته است. در آینده نزدیک لباس‌ها به بهبود عملکرد انسان و زندگی سالم‌تر، ایمن‌تر کمک می‌کنند، تا جایی که بشر با ادغام ژن‌ها و ترکیب انسان‌ها بتواند موجودات جدیدی را خلق کند که آنها را به نام انسان‌های عظیم و یا انسان فرامرزی بشناسیم.

از لباس های هوشمند تا ساخت انسان فرامرزی، تکنولوژی جدید به همه جا نفوذ خواهد کرد

 

Big Data -4 و آنالیز پیشرفته اطلاعات

تکنولوژی بیگ دیتا یک وضعیت خاصی می باشد که حجمی باورنکردنی و متنوع از داده‌ها (با ساختار و بدون ساختار) با سرعت زیاد در حال رشد هستند. با کمک آنالیز داده‌ها، تجزیه و تحلیل داده‌های بسیار پیشرفته (که اغلب با استفاده از تکنیک‌های هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ تقویت می‌شود) و بسیاری از مسائل غیر ممکن قابل درک خواهد بود.

می‌توان از آنالیز داده های کلان برای تصمیم‌گیری بهتر و حرکت‌های استراتژیک تجاری استفاده کرد

 

5-بلاکچین و تحول در تجارت آینده

بلاکچین در واقع ثبت دیجیتالی معاملات تجاری است. این Technology جدید در حال حاضر برای ثبت معاملات ارزهای اینترنتی مانند بیت کوین استفاده می‌شود ولیکن کاربردهای تجاری بلاکچین آن بسیار بیشتر است.

کنترل داده‌ها در بلاکچین امکان‌پذیر نیست و معاملات امن و مطمئن هستند

 

6-رایانش ابری و ذخیره آنلاین اطلاعات

همه‌ اطلاعات شما با هر حجمی می‌تواند با کمک اینترنت ذخیره شود. داده‌ها به کمک رایانش ابری و قابلیت ذخیره داده‌ها به صورت آنلاین به راحتی انتقال پیدا می‌کنند و تجزیه و تحلیل آن‌ها به طرز چشم‌گیری آسان‌تر می‌شود.

رایانش ابری از دید کسب و کارهای آنلاین به معنای بهبود همکاری، بهره‌وری بیشتر و کاهش قابل توجه هزینه است.

 

7-واقعیت مجازی

واقعیت مجازی (VR) به شبیه سازی رایانه‌ای گفته می شود که افراد می‌توانند محیطی ورای جهان واقعی را در یک محیط سه بعدی مصنوعی با استفاده از دستگاه های الکترونیکی تجربه کنند. ترکیب سه تکنولوژی واقعیت مجازی، واقعیت افزوده (AR) ( با استفاده از اطلاعات به صورت متن، تصویر، صوت و … ) و واقعیت ترکیبی باعث می شود که شما در خیالات خود می‌کنید.

واقعیت مجازی و واقعیت افزوده دنیای واقعی را احاطه خواهند کرد.

 

8-دوقلوهای دیجیتالی

دوقلوی دیجیتالی در واقع یک نسخه دیجیتالی از یک جسم، محصول، فرآیند یا اکوسیستم واقعی است. این تکنولوژی جدید به ما این امکان را می‌دهد تا تغییرات و تنظیماتی که روی جسم واقعی بسیار گران یا پرخطر است، به راحتی آزمایش کنیم.

دوقلوهای دیجیتالی، همزاد هوشمند در دنیای آینده

 

9-اینترنت 5G و 6G

نسل پنج و ششم اینترنت به این معناست تا یک اتصال جهانی سریع‌تر، دقیق‌تر و پایدارتر، برای متحول کردن دنیا را به وجود آورد. اینترنت پرسرعت در آینده باعث پیشرفت تکنولوژی در بسیاری از زمینه‌ها از قبیل اینترنت اشیا، بیگ دیتا و ماشین لرنینگ می‌شود.

امنیت و حریم خصوصی افراد با گسترش نسل پنجم و ششم اینترنت به شدت بیشتر خواهد شد.

 

10-ژنومیک و جهش ژنتیکی موجودات زنده

پیشرفت در تجزیه و تحلیل‌ها و محاسبات، جهش‌های باورنکردنی را برای درک ژنوم انسان ایجاد کرده است. New Technology در حال تغییر در ساختار ژنتیکی موجودات زنده است. به عنوان مثال اصلاح جهش‌های DNA که می‌‌تواند منجر به بهبود سرطان یا سایر بیماری‌های خطرناک شود.

 

ژنومیک می‌تواند یک بیماری را مدت‌ها قبل از بروز علائم تشخیص دهد.


تکنولوژی

نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید