دسته‌بندی نشده, نرم افزار

همه چیز درباره ویندوز 11

ظهور و پیدایش,ویندوز همیشه به عنوان مرحله‏‌ای مهم برای نوآوری در جهان شناخته می‌شود. ویندوز ستون فقرات مشاغل جهانی بوده است و در آن استارت‌آپ‌های بسیاری شکل گرفته‌اند. وب در بستر ویندوز متولد و بزرگ شد. ویندوز محیطی است که مردم برای ایجاد، ارتباط، یادگیری و دستیابی به اطلاعات به آن رجوع می‌کنند می‌خواهیم با مشخصات آخرین ورژن ویندوز (11) آشنا شویم.

مشخصات سیستم موردنیاز برای نصب ویندوز

پردازنده: حداقل دوهسته با فرکانس 1گیگاهرتز،سازگار با معماری 64بیتی

 رم: حداقل 4 گیگابایت

حافظه: 64 گیگابایت یا بیشتر

سیستم فریمور: UEFI، پشتیبانی Secure Boot

قابلیت TPM : ورژن 2.0

کارت گرافیک: سازگار با DirectX 12 یا بالاترهمراه با پشتیبانی از درایور WDDM 2.0

نمایشگر: 720P وضوح و بزرگتر از 9 اینچ

اتصال به اینترنت و داشتن اکانت ماکروسافت برای راه اندازی و بروزرسانی

بررسی پشتیبانی کامپیوتر

برای اینکه ببینیم امکان نصب ویندوز روی سیستم ما وجود دارد یا خیر

برنامه Pc Health Check دانلود و نصب میکنیم

بعد از اجرا روی  check now کلیک میکنیم

اگر تمامی گزینه های سبز شوند یعنی کامپیوتر ما سیستم مورد نیاز برای نصب ویندوز را دارد.

بررسی پشتیبانی کامپیوتر

 

 

آپگرید ویندوز 10 به 11

وارد تنظیمات شوید،  Windows update را بزنید

روی check for update  کلیک کنید

بالای صفحه روی گزینه Download and install  کلیک کنید

آپگریت ویندوز 10 به 11

 

 

در این ویندوز چه چیزهایی را از دست می دهیم؟

  • اسکایپ
  • اینترنت اکسپلور
  • دستیار صوتی کورتانا
  • قابلیت جابه جایی تسک بار
  • تایم لاین( فایل و برنامه هایی که قبلا باز کرده بودیم را نشان میداد)

 چه چیزهایی اضافه شدن به این ویندوز؟

ویندوز 11 از طراحی جدیدی برخوردار است که از نظر ظاهری شبیه  MAC میباشد .

بخش عمده تغییرات ظاهری بوده و از نظ بصری بسیار زیباتر شده اند.

  • آیکون ها
  • تسک بار ساده
  • منو استارت جدید(در وسط پایین صفحه قرار گرفته، دقیقا همان چیزی که نیاز دارید ساده و نزدیک به شما)
  • ویجت های جذاب

 

آیکون های جذاب ویندوز 11

Snap Layouts و  Snap Groups :

می‌توانید با حرکت روی دکمه‌های مینیمایز و ماکسیمایز، براساس اندازه صفحه نمایش خود، چیدمان‌های مختلفی را انتخاب کنید. این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کنند تا بتوانید چند پنجره را  همزمان در کنار هم داشته باشید و بتوانید صفحه نمایش خود را بهینه کنید تا چیدمانی از نظر بصری تمیز و مرتب داشته باشید.

 

فروشگاه مایکروسافت:

برنامه کاملاً جدیدی است که در آن برنامه‌ها و سرگرمی‌های مورد علاقه شما گرد هم می‌آیندو محلی مورد اعتماد برای برنامه‌ها و محتواها، بازی و کار و یادگیری هستند. این ابزار به دلیل سرعت و طراحی کاملاً جدید، زیبا و ساده است. در فروشگاه مایکروسافت نه تنها برنامه‌های بیشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد بلکه همه محتوا- برنامه‌ها، بازی‌ها، نمایش‌ها، فیلم‌ها- را برای جستجو و کشف مجموعه‌های انتخاب شده را آسانتر کرده است. بر طبق ادعای شرکت مایکروسافت، بزودی بخش‌های اول و سوم از برنامه‌ها مانند Microsoft Teams، Visual Studio, Disney+, Adobe Creative Cloud, Zoom و Microsoft Store ارائه می‌شوند.

 

فروشگاه مایکروسافت

ارائه بهترین تجربه در بازی های کامپیوتری

اگر اهل بازی هستید، ویندوز 11 برای شما ساخته شده است. بازی‌ها همواره نقش اساسی در ویندوز داشته اند. این ویندوز پتانسیل کامل سخت‌افزاری را برای بازی کردن دارد و برخی از جدیدترین فناوری‌های بازی را برای شما فراهم می‌کند. مانند بازی DirectX 12 Ultimate  که می‌تواند گرافیک نفس‌گیر و همه‌جانبه را با نرخ فریم بالا را نیاز داشته باشد. امکاناتی مانند  DirectStorage که برای زمان بارگذاری سریعتر و بازی دقیق‌تر است و Auto HDR برای طیف وسیع‌تر و واضح‌تر رنگ‌ها می‌باشد که برای داشتن یک تجربه بصری واقعاً جذاب می‌باشند.

راهی سریع برای بدست آوردن اطلاعات

ویندوز 11 با استفاده از ابزارک‌ها، شما را به اخبار و اطلاعاتی که به آنها اهمیت می‌دهید سریعتر نزدیک می‌کند این عمل از طریق هوش مصنوعی و مرورگر Microsoft Edge با بهترین عملکرد امکان‌پذیر است. ما اغلب از تلفن‌های خود برای بررسی اخبار، آب‌وهوا یا اعلان‌ها استفاده می‌کنیم. اکنون، می‌توانید نمای مشابهی را مستقیماً از دسکتاپ خود باز کنید. وقتی فید شخصی خود را باز می‌کنید، مانند یک صفحه شیشه‌ای روی صفحه شما می‌لغزد تا در کار شما اختلال ایجاد نکند. سازندگان و ناشران و همچنین صاحبان املاک می‌توانند Widgets جدیدی را در ویندوز برای ارائه محتوای شخصی باز کنند.

در نتیجه :

ویندوز 11 شرکت مایکروسافت با هدف افزایش رابطه کاربری و بهینه سازی سیستم عامل برای کاربران، تهیه و تولید شده است که قصد دارد مکملی از ویندوز 10 بوده با این تفاوت که ایرادات و مشکل های آن را نداشته باشد. سیستم عامل ویندوز 11 در زمینه های نصب نرم افزار، اپلیکیشن های مختلف، بازی و… به بهترین شکل پیاده سازی شده است و می توان از آن به عنوان یک سیستم عامل امن نام برد.

دیدگاهتان را بنویسید